Naturlig GPS eller modersinstinkt

Ja, i morse var det nästan så man trodde man fått solsting, när dotter K skulle fara till jobbet runt 20 i 8 så stängde hon dörren och sen var hon inne igen lika fort och meddelade

   -DET STÅR EN KO UTE PÅ GÅRDEN, OCH DEN ÄR STOR!!!!

Ut for jag och mycket riktigt, mellan huset och vedboden stod det en ko, in för att hämta kameran och föreviga detta. Sen började jag fundera vems ko det kunde vara och hur den kommit till våran gård. Hade ju hämtat tidningen och hängt tvätt bara nån halvtimme tidigare och då var allt lugnt. På byn finns det inga kor, men i Lien finns det en gård med kor. Letade fram numret till henne, men inget svar. När jag åkte till jobbet hade kon hunnit ca 1 km uppåt, snällt gående vid sidan av vägen. Prövade några gånger till att få tag på U men utan resultat.

Så ikväll när jag kom hem från jobbet ringde jag igen för att höra om det var hennes ko och om hon visste att den var på rymmen. Då berättade hon att det var hennes ko, att den varit på sommarbete på Språtaberget, ungefär 1 min fågelvägen, att den har en kalv hemma i Lien, att den strax före 7 i morse varit 1 km längre ner på byn. Att den som bodde där tillslut fått kontakt så att de kunde fara och leta kon innan den blev påkörd. Dom hade kopplat släpvagnen och mött kon som spatserade vid vägen nånstans bortanför Döda Fallet.

Ja, man undrar ju om den hade hittat hem om den fått fortsätta.

Thumbnail

Kommentarer
Postat av: Marianne

Det var längesen en ko "gick vilse"? på byn.

2009-06-28 @ 22:02:25
URL: http://mariannestext.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0