En * i himlen

Igår fick jag nog en stjärna i himlen. Var på Statoil i Hammar´n och tankade när det kom en bil och ställde sig vid bensinpumpen. I bilen satt ett äldre par och jag såg att de såg fundersamma ut. Efter en stund klev mannen ur bilen och ställde sig utanför den. När jag hade tankat klart kom han fram till mig med 3 hundralappar och frågade om han kunde få tanka med mitt kort, eftersom dom inte tog sig till nästa mack. Han hade kort på OKQ8 men den macken finns ju inte kvar längre.

Jag använder ju alltid kort, tycker att kontanter är av ondo på många sätt, bl a genom rånrisken, MEN jag tycker det är bedrövligt att en turisrort som Hammarstrand inte har en riktig bensinmack. För nån vecka sen när det var teleavbrott fungerade inte pumparna på hela dagen  t ex, vilken bra service för alla turister på genomresa som behöver fylla på tanken. Fast det kanske är en bra affärsidé, om folk inte kan resa vidare kanske dom handlar och äter på plats istället!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0