Diggiloo

Har just bevittnat årets upplaga av Diggiloo vid Thai Paviljongen. Helt klart sevärt, kul att se artisterna göra saker som de normalt inte gör. Tur med vädret i år oxå, MEN jag upptäckte när jag for hem att det börjar bli väldigt mörkt, hösten kommer med stormsteg känns det som.

Två saker har jag funderat på ikväll:

1 Måste alla köra ut sina bilar FÖRST från parkeringen??? Det blir totalt kaos varje år, vissa kryssar mellan olika köer för att kanske komma hem 3 minuter tidigare. Det tutas och varvas bilar, kommer ihåg första året då var det oxå 2 bilar som touchade i varandra i jakten på att komma iväg

2 Om man har åkt väldigt många mil för att se föreställningen, man har varit ute i väldigt god tid, VARFÖR far man då hem strax efter pausen, VARFÖR ser man inte hela föreställningen som man har betalt pengar för att se. Varje år ser man detta fenomen, att strax efter paus börjar en hel del människor packa ihop sina saker och gå mot parkeringen, och det är inte bara en person utan det pågår hela tiden ända till föreställningen är slut och det har varit likadant varje år.

Ja, jag bara undrar.....






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0