Hav förtröstan alla småbarns- och tonårsföräldrar!!

Ja, jag säger då det, under väldigt många år åt vi en väldigt ensidig kost med pasta i alla former och ris, för att vi skulle äta samma mat hela familjen och där vanlig kokt potatis inte var särskilt populärt. Många andra "vanliga" maträtter var inte heller särskilt populära. Kan säga att när vi för några år sedan blev 2 i hushållet åt vi kokt potatis nästan varje dag under en lång tid.

Mycket förvånad blir man då när man hör att en dotter bjuder på kokt torsk med äggsås, den andra äter blodpudding och den tredje berättar att hon ofta äter både kokt potatis och broccoli. Kan säga att det var tre av dom saker som inte var populära när dom bodde hemma. Tänk vad mycket enklare det hade varit om man kunnat laga sån mat även när dom bodde hemma, men det kanske är sånt som kommer med åren!!

Puss på er mina kära barn!!

Se hela bilden        

Kommentarer
Postat av: johanna

Ja, gud vad jag kan längta efter köttbullar, kokt potatis, gräddsås och lingonsylt ibland...

och fläskpannkaka och köttsoppa och laxpudding....

Men den tiden kommer förstår jag!

2009-01-19 @ 14:34:01
URL: http://josblogg.blogg.se/
Postat av: Maria E

Hahahaha!! Åt jag verkligen inte broccoli?? Det som är så gott? På fredag ska jag på floating!

2009-01-20 @ 19:36:03
Postat av: Helena

Men om du tvingat i oss det då, hade vi kanske inte ätit det idag... Kommer inte hem nåt ikväll, blir imorgon istället!

2009-01-21 @ 19:01:05
URL: http://helelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0