Kom just...

...på att jag måste berätta om en frukost vi brukar äta ibland på helgerna, nu senast i påskhelgen, en helgfrukost som jag ätit ända sen jag var liten och då alltid på söndag morron. Hur jag kan veta det?? Jo för när jag var liten och började skolan så gick man i skola även på lördagar fram till lunch och man jobbade även på lördagar, så därför var det bara söndag som var helledig. I alla fall så åt vi "Ägg på krutong" lite då och då. Det är inga konstigheter men jag tycker att det är väldigt gott.

Man gör en vitsås, men i stället för salt och peppar tar man i en anjovisburk, även spadet, och vispar tills anjovisen är söndervispad. Man kokar äggen till den konsistens man vill ha, jag föredrar hårdkokta. Man steker limpskivor i rikligt med smör (man kan säkert rosta i brödrosten om man vill vara lite nyttig), sen lägger man limpskivan på en tallrik, lägger på ett halvt ägg och häller över anjovissåsen. Sen är det bara att äta och njuta, för det är jättegott!! Jag tycker ni ska prova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0