Skön helg

En skön helg har det varit. Vi har haft trevligt främmande, det har varit fint väder och vi har ätit god mat. Bra sammanfattning!!

Vårat främmande kom hit för att jaga älg och bara hälsa på. Det lite speciella med M är att hon för över 50 år sedan var sommarbarn hos min momma. Sen har kontakten funnits där hela tiden, först med momma, sen med min mamma och nu även med oss. Hon är 9 år äldre än mig och har ¨på nåt vis alltid känts lite som en storasyster. När man var liten var det jättespännande när dom kom och hälsade på på somrarna, hon fick 3 barn ganska tätt som stolt visades upp för "tant Elin" som hon alltid sa. Den älsta dottern var dessutom tärna när vi gifte oss. För ungefär 25 år sen började hennes man jaga älg här och då har dom kommit mest varje höst. Besöken hos dem har oxå varit många under åren och det är alltid lika trevligt. Senast vi var där var i februari när vi bjöd med dem på Allt för byn, som dom verkligen uppskattade. Nu pratar vi mest barnbarn, hon fick vänta länge men fick sen 5 st på ungefär 5 år, varav det yngsta nu är 2 år.

Vädret var som sagt fint i helgen,. Jag och M gick ner till hängbron i söndags och där nere var det jättefint nu när löven börjar bli gula och röda och alla färger däremellan. Eftersom det är ganska brant kände man sig dessutom väldigt duktig efter den prommenaden. Det var första gången jag var där men jag kan verkligen rekommendera ett besök.

Sen hann vi med en massa besök oxå, förutom till mamma och M och H var vi till Bispgården på höstmarknad. Många försäljare, lite musik och mycket folk i det fina vädret. Var riktigt mysigt även om vi inte handlade något.

Ja, och nu är tisdagen snart till ända och nästan halva arbetsveckan har gått, det är inte klokt vad tiden går fort!! Snart helg igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0