Bonustimme

I morse vaknade jag av P´s väckare, 04:30, knuffade på honom så han oxå skulle vakna, vände mig om för att snabbt somna om, men då kom jag på att jag behövde gå på toa. Vilken tur att jag vaknade:-)!! Skämt åsido, men jag insåg att jag nog var färdigsövd (inte utsövd) så jag bestämde mig för att inte somna om för skulle jag lyckas med det skulle det ske 5 min innan min väckare skulle ringa och sen är man halvdöd halva da´n. Jag kröp i alla fall ner under täcket och myste utan att kämpa för att somna om. Eftersom vi får främmande i helgen har jag funderat på vad vi ska äta, lite hur vi ska fördela ut besök till olika människor, när jag ska hinna handla osv. Det här med att hinna göra saker har blivit väldigt påtagligt sen jag började busspendla till Stugun, man åker hemifrån klockan 7 och kommer inte hem förrän 18.00. När man kommer tio i 6 till Hammar´n har man inte särskilt stor lust att gå in på ICA utan man vill bara hem, andra affärer är inte ens öppna. Jag har varit tvungen att lämna fullmakt på apoteket för att få ut min medicin för med bästa vilja i värden hinner jag aldrig dit själv utan att behöva ta ledigt. Jag och I har bestämt att vi ska ta bilen på fredagar för att tjäna nån timme, men vi jobbar till 16:35 så inte ens då hinner man, och ändå ligger Stugun "bara" 6 mil bort.  Nä, nu måste jag hoppa in i duschen om jag ska hinna.

God morgon!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0