"Tomrummet" fortsätter

Har fortfarande ingen lust med nånting, känns bara tomt, tomt,tomt. Har i alla fall planterat en del plant i krukor, som jag nu "tular" ut och in, morron och kväll, pga frostrisken. Man vill ju ändå att det ska vara lite fint på balkongerna på dagarna för om man ska vänta tills det är slut på frosten kanske man inte kan plantera på hela sommaren så konstigt som vädret är nu!

Känner mer och mer att jag saknar dagliga rutiner och det sociala livet med arbetskamrater. Var på ett info-möte i tisdags och efter det var jag och lunchade med 2 fd arbetskamrater och det var så skönt att få prata av sig lite, men oftast är jag så rädd att störa så jag sitter här ensam. Nu har P börjat jobba oxå så han åker innan jag vaknar och kommer oftast hem sent så det gör säkert att det här tomrummet känns av ännu mer när han inte finns på gården och kommer in och fikar ibland. Men det är ju egentligen inte ett dugg synd om mig, gå hemma hela dagarna med full lön och inte ha några måsten, möjligtvis se till att få lite mat i magen ibland, så bättre kan man ju egentligen inte ha det! Varför kan man aldrig känna sig nöjd och tillfreds?


Kommentarer
Postat av: Maria

Det kanske är just det du ska ta itu med nu när du är ledig! varför du inte kan vara nöjd och tillfreds menar jag. Å komma fram till vad du vill och tycker är roligt, inte bara på jobbet. Gå en kurs, prova nåt nytt eller nåt!

2008-05-23 @ 13:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0