Besök i "våra världsmetropoler"

I fredags var jag i Östersund, i första hand för att hämta golvet till farstun som inte fanns hemma när vi var där förut. Sen gick jag på sta´n och jag hittade absolut ingenting. Finns inga kläder som jag vill ha och om jag ändå provar nåt sitter det bara konstigt och speglarna i provrummen gör ju inte saken bättre. Deppigt, deppigt, deppigt...

I går skulle P till Sundsvall så i "brist på" annan sysselsättning så följde jag med. Att handla på IKEA är ju inget problem, dessutom var det snabbt avklarat för det var ingen kö i kassan. Dan innan hade det varit trafikkaos och köer vid varenda infart, det var ju gudbevars klämdag. Men efter IKEA var det så dags att kolla kläder igen men det är ju i stort sett samma affärer så resultatet blev ju detsamma, eller ett par 3/4-byxor modell sport blev det faktiskt men annars var inte speglarna snällare där heller. Jag kommer nog snart att bara ha gamla kläder, och hur blir det när de är utslitna. Och tänk om jag ska börja jobba och behöver se representabel ut, då blir det katastrof. Suck!

Inte skiner solen heller, varken igår eller idag och även fast det är ganska varmt ute ändå, så blir man på dåligt humör när inte solstrålarna värmer en. Inga promenader har det blivit heller på flera dagar, kanske måste ta tag i det idag, kanske..... Måste bara dammsuga i sovrummet först, innan "rent hus-programledarna" kommer och tar dammprov där, konstigt att det blir så fruktansvärt mycket damm i sovrum och att det alltid lägger sig under sängen.

Blev ett deppigt inlägg, men egentligen mår jag väldigt bra och har det jättebra, bara så ni vet, men ibland måste man få ha en gnäll-dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0