1 år

Sista april är avklarad utan några speciella höjdpunkter. Annat var det för ett år sedan, då var det pirrigt eftersom  första barnbarnet var i antågande. Fick dock vänta till tidigt på första maj innan hon ville komma ut och vi fick det efterlängtade samtalet från BB att lilla S var född och att allt gått bra. Alla känslor man hade under detta dygn och även efteråt är nog svårt att förklara. Att ens "lilla" barn som man "nyss" födde nu plötsligt själv var mamma, lättnaden över att allt gått bra, tröttheten efter en nästan sömnlös natt och så LYCKAN över det lilla livet. Ja det var många känslor under denna dag och mitt i detta for jag o K till IKEA och handlade barnkläder i ren eufori. Undrar om man egentligen skulle ha kört bil den dan!

Den där lyckan har ju fortsatt att finnas där under hela detta år. Det är fantastiskt hur mycket som händer under en människas första år, saker man inte tänkte på när de egna barnen var små, men som man märkt nu så där lite från sidan om. Vi har ju dessutom haft förmånen att få ha hand om henne ganska många gånger "tack vare" M&Ms renovering, vilket oxå känns som en bonus.

Idag är så dax för 1-årskalas och om några timmar ska vi åka och gratta och konstatera att papperet och snörena är roligare än innehållet!

 
Foto: Moster K

Puss&gull!

Kommentarer
Postat av: beritdolores

Hej !
Jag kom ihåg förra valborg, då vi träffades och då var du rätt så nervig, minns jag. Och jag vet hur det är... Vilket gulligt kort... Det är härligt att få vara mormor...
Kram och trevlig helg...

2008-05-02 @ 18:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0