Gräsklippning

Har kommit på att gräsklippning är riktigt bra motion, bara gräsmattan är tillräckligt stor vill säga. Idag har jag klippt gräsmattan hemma, vilket i vanliga fall P alltid gör, det tar ca 2 timmar och är riktigt jobbigt. Hela vår gård lutar ju lite så det blir upp och ner och ibland i nån konstig vinkel på tvären. Men det är ju så skönt när man ser hur fint det blir och att det sen är gjort för minst en vecka framåt. Mindre roligt var det när jag kom in och såg att det var ett stort hål i ett av våra köksfönster, måste ha flugit iväg en sten fast jag inte märkt det. Ja det är tacken det för att man ska vara hjälpsam:-) I vanliga fall klipper jag bara gräsmattan hos min mamma, den är ungefär lika stor och tar lika länge, men den är helt platt så det känns som det går lite lättare men motion blir det ju hur som helst.

Nåt jag kommit på att jag alltid gör när jag klipper gräsmattan är att jag försöker göra den lite större, jag försöker alltid klippa nån halv decimeter utanför där det är klippt innan för att det ska bli större yta som är finklippt och lite minder "skrabbslåtter", vet inte om det har nån nytta men jag gör ofta så.

Ja nu när motionen är avklarad för idag kan man med gott samvete sätta sig på balkongen med ett stort glas kall saft och nåt gott fika och bara slappa. I morrn är en ny dag och kanske dags för en ny gräsmatta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0