Arbetsbefriad

Hur många gånger har man inte fantiserat om hur mycket man skulle göra om man fick vara ledig ett längre tag med full lön, man skulle göra klart färdiga projekt, börja med nya, tråkiga eller roliga, eller bara ligga i sängen o titta på TV utan att det gör nå´t.

Nu är jag precis i den situationen, att jag är arbetsbefriad med full lön fram till september, och jag GÖR ABSOLUT INGENTING! Varför då? Jo, för all min energi går till att oroa mig, oroa mig för att inte få nå´t nytt jobb, oroa mig för att jag är för gammal, trots att jag som 50+ inte kommer att VABa eller ha 5 veckors semester+5 veckor barnledigt varje sommar i flera år, oroa mig för att OM jag får ett jobb så kanske jag efter 3 veckor kommer på att det inte var riktigt min grej eller ännu värre om en framtida arbetsgivare kommer på efter 3 månader att jag inte riktigt var vad han sökte!!!

Ja, som ni ser finns det mycket att oroa sig för, och det här är nog bara en liten del av vad jag kan oroa mig för just nu. Kruxet är ju att jag fortfarande vill vara ledig och gärna ända till september, men det finns ju ingen arbetsgivare som rekryterar personal i januari som ska börja jobba i september, så den här ekvationen går inte riktigt ihop!!! Jag får väl fortsätta oroa mig!!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Men du får sluta oroa dig och ta min inställning ; Det ordnar sig alltid. För det gör det! Men jag inser ju nu vart jag fått min lite oroliga sida ifrån.... Eller den kommer nog både från dig och pappa. Suck. Roligt att du skriver iaf, har alltid undrat vad som rör sig inne i ditt huvud, hur och vad du tänker på. Kram!

2008-01-16 @ 12:00:40
URL: http://blogg.op.se/ragundamaria
Postat av: Helena

Ja, och varför ska du börja oroa dig över om du är vad de söker eller itne?? Tänkte du nånsin så när du börja på aktsam?? Om du är anställd så är du ju anställd, de kan ju knappast sparka dig för att du inte var precis som de tänkt, så länge du gör det jobb du ska, eller hur??

2008-01-16 @ 14:36:02
URL: http://helelena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0