Vinter eller vår?

Ja, det är frågan! I går var vi ute och åkte skoter och än så länge går det bra att åka hemifrån oss och upp i skogen. Men ska man åka nere i civilisationen är det snart kört för det är så fruktansvärt lite snö och det är bara februari. Det är ju nu och en månad framår det är roligt att åka, grilla och bara sitta i solen och njuta. Jag har alltid tyckt om att åka skoter för då kan man verkligen lämna alla måsten hemma och bara vara ledig. Men man ska inte behöva ha en släpvagn för att komma till snön, då försvinner ju lite av tjusningen, då blir det bara besvärligt.

Men igår gick det bra i alla fall, det finns en jättefin grillplats efter spåret mellan Hammarstrand och Bispgården och där pausade ví en stund, gjorde upp eld, grillade korv och även solen tittade fram en stund. Men det jag reagerade på var att det inte kom en endaste skoter på den timme vi satt där och ändå ingår den leden i "kust till hav"-leden.

Jag vill i alla fall åka många gånger till innan föret försvinner, men idag stormar det igen och risken är väl stor att all snö snart försvinner och jag som nästan tänkte köpa ny skoterdress och ny hjälm idag. Kom på igår att jag nog haft mina kläder i säkert 20 år men de används ju i och för sig inte så många gånger per år. Ska nog ändå åka och titta på kläder, för eftersom jag är ledig och sällskapet också är ledig för det mesta är vi ju inte hänvisade till helgerna och då kanske vi hinner åka några gånger till i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0