Promenad

Jag har varit ute på en promenad, en promenad som var tänkt att bli riktigt lång. Solen skiner, det är +3 och jag har inget annat för mig. MEN det stormar och är blåis så det blev bara en kort promenad. Åt ena hållet var det ju skönt med vinden i ryggen och bara isen att koncentrera sig på, men sen vände jag och då stod jag nästan still ibland när vinden tog i och så samma is på den sidan av vägen. Eftersom jag håller mig på vår gamla byväg har jag ju fördelen, eller nackdelen, att jag passerar hemma efter halva promenaden men idag stretade jag mig förbi men efter några 100 meter var det inte roligt längre så jag vände, kände mig som en skraltig 80-åring där jag hukade i vinden. Får väl sätta mig i lä och sola i stället, man är ju rädd om lårbenshalsen på ålderns höst.

Kommentarer
Postat av: Kickan

SÅ gammal är du inte!

2008-02-25 @ 14:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0