Barnvakt

S har sovit hos oss i natt, och det har gått jättebra.  Hon somnade snällt vid 8 på kvällen, lätt som en plätt, men sen efter en halvtimme vaknade hon skrikande och sprattlande, hade nog haft en mardröm kanske. Men efter lite promenerande upphörde hulkningarna och hon somnade snällt om och sov till 7 i morse med bara istoppning av nappen 2 gånger. Jag sov oxå, men vaknade av minska knyst, av inga knyst och däremellan lite då och då:-) Konstigt det där att man går in i lättsömn på en gång, fast man inte haft småbarn på 20 år. Tycker ju ändå att jag sovit riktigt bra och vaknade kl 7 av att S satt i sängen och skrattade åt oss. Enligt instruktion (modern) skulle hon dock somna om, om man inte låtsades att man var vaken. Men med en morfar som var jättelycklig att hon var vaken och lekte tittut bakom min rygg var ju det tji!!

I övrigt betedde han sig oxå som för 20 år sen och sov gott hela natten, dock med ett undantag, vid 2 nånstans for han upp och kastade sig över mig mot S säng. Vad han drömt eller vad han skulle göra vet jag inte, för han kom inte ihåg det.

Sen har vi haft en mysig dag, med matning stup i kvarten, med flera promenader i det riktigt fina vädret och givetvis en massa kramar och annat gos. Vi fick rå om henne i ett helt dygn, medan mor och far flyttade, så i natt får hon äntligen sova i sitt nya hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0