-10 och klarblå himmel

Vaknade i morse kl 06.00 och kände mig mer utvilad än på länge. Det var ljust ute, klarblå himmel och minus 10. Jag riktigt kände hur det bubblade i hela kroppen, men för anständighetens skull tvingade jag mig att ligga en timme till. Men sen hoppade jag upp, tändeuppispisen-sattepåkaffe-sattepåmotorvärmare-hämtadetidningar-matadefåglar-&satteigångtvättmaskinen i ett huj. Efter en snabb frukost tog jag på mig ytterkläder och har nu varit ute på en nästan 1½ timmes promenad, lite kallt om näsan men helt underbart. Föresatte mig ju när vi blev arbetsbefriade att jag skulle gå en promenad varje dag, men har kommit på att om jag inte gör det direkt efter frukost finns det 1000 saker som bara måste göras innan promenaden. Därför känns det så skönt att "ha det gjort" och ha gjort det och det fortfarande nästan är morron. Måste bli en vana nu när det är ljust tidigt.

I dag har jag inte så många saker jag måste göra, dom liksom försvinner efter promenaden!! Ska nog fara och ta en titt hos M&M&S i Näset, jag är så glad att dom äntligen har kunnat flytta in, för jag vet hur mycket dom har slitit och längtat. Det enda tråkiga är att dom nog inte behöver barnvakt lika ofta;-) Sen blir det nog lite hjälp med flyttstädning i Vikbäcken oxå fram på dan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0