Birsta

Till Birsta har jag varit idag och inhandlat julklappar i vild förtvivlan. Tänk att jag blir så givmild och generös när det närmar sig jul. Efter varje jul tänker jag att nästa år måste jag hejda mig och inte handla så mycket, men när önskelistorna kommer från mina "små" barn då vill jag helst handla allt för annars kanske dom blir besvikna. Försöker ändå hejda mig för nu är dom ju faktiskt vuxna och vet själva att man inte kan få allt, men det är så svårt!!  Hängde på låset kl 10 och tvingade mig kvar ända till 16, hade glatt kunnat åka hem mycket tidigare, men kände att jag måste handla färdigt för att slippa fara en gång till. Så nu är det bara att göra en massa paket och stämma av så det är ungefär lika mycket värt, för det tycker jag är viktigt. Om sen en får 1 paket och en annan 10 spelar ingen roll.

Ont i fötterna har jag efter allt spring. Tyckte dock inte att det var särskilt mycket folk, inga långa köer, inte ens på IKEA och det är skönt. Hemresan var ingen rolig upplevelse, det har ju snöat mest hela dagen och Rv 86 mellan Sundsvall och Bispgården hade inte fått besök an nån plogbil så det var moddigt och snörök och dessutom dimma på en del ställen.   1½ timme tog det att köra hem, men jag är hemma välbehållen och det är ju huvudsaken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0