Eldat gräs

Nu är det riktig vår, för nu har vi eldat gräs. Brukar ju vara väldigt blött under det gamla gräset, men i år behövdes bara en tändsticka, så marken var kruttorr. Nu är alla sorkhäl uppeldade och nu behövs det bara lite regn så blir det grönt och fint i slänten. Skönt!

I övrigt idag har jag lackat 6 köksstolar som jag köpte för ett tag sen på IKEA. Händigt när man kan hålla till ute för lack luktar inte så gott. Har målat lite grönt på en dörr i farstun, tror aldrig det blir klart där. Sen blev det en entimmespromenad idag oxå. En tripp till soptippen har oxå hunnits med.

Förstår inte hur man hann med allt förut när man jobbade, för det är fullt upp hela dagarna fast man är ledig!

Har ju anmält mig till en engelska-kurs på Kom-vux som börjar idag och ska pågå i 10 veckor. Har ju ingen studievana så jag vet inte riktigt hur det ska gå, all information står dessutom på engelska. Får ta tag i det i morron. Då ska även arbetsförmedlingen och frissan få sig ett besök. Fulltecknad dag igen alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0